Reisdag AMS-KEF-PIT - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van FamilieSchers - WaarBenJij.nu Reisdag AMS-KEF-PIT - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van FamilieSchers - WaarBenJij.nu

Reisdag AMS-KEF-PIT

Door: Eva

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Om 6 uur gaat de wekker, maar zowel Jason en ik zijn om 5.30 uur al wakker. Ik douche nog even. We pakken de auto in en gaanNel ophalen. We rijden zonder files naar Schiphol. We kunnen meteen de bagage afgeven. Jason en Hayley zijn heel erg blij als ze ook een labeltje aan hun koffertjes krijgen. In de wachtrij krijgen ze van Schiphol nog een vakantiedoeboek, een armband en lekkere stroopwafels. Hun dag kan nu al niet meer stuk. We drinken nog een kop koffie en dan gaat Nel weer terug naar Egchel. Wij lopen naar de securitycheck. Dit is toch wel erg spannend vindt vooral Hayley. Ze moet namelijk alleen door de bodyscan. Daarna wordt ze nog gefouilleerd ook. Ook ik word gefouilleerd en Frank ook. Allebei erg grondig, tot in ons ondergoed. We gaan nog even een lekker broodje eten en dan mogen we al boarden. We hebben stoelen met extra beenruimte gereserveerd en dat is toch wel lekker. Met een kleine vertraging stijgen we op en vliegen we voorspoedig naar Reykjavik. We maken de zachtste landing tot nu toe mee en met bussen worden we naar de terminal vervoerd. Wat een fijn vliegveld is dit! We kunnen direct boarden voor de vlucht naar Pittsburgh. Deze duurt nog 6 uur en we hopen dat ze nog even gaan slapen. Jason niet, maar die vermaakt zich prima. Hayley valt zo'n 2 uur voor we landen wel in slaap. Ze slaapt zelfs door de nogal ruwe landing heen! Helemaal verbaasd is ze als ik haar wakker maak dat we al in Amerika zijn. We zijn echt nog nooit zo snel door de controles geweest. We komen aanlopen en een meneer haalt ons meteen uit de rij en we mogen doorlopen naar een medewerker die ons snel checkt en de verplichte vingerafdrukken neemt. We zijn al voor de koffers op de band zijn in de bagagehal. We lopen naar de car rental en ook dit gaat lekker snel. We zitten gewoon binnen 45 minuten na landing in een grotere auto dan gehuurd, omdat de midsize SUV's op waren. Hallo Jeep! We rijden naar ons Motel 6 en 2 minuten voor we daar aankomen valt Jason in slaap, uiteraard. Inchecken is snel gebeurd en we gaan even eten bij Arby's. Helaas is de kip van de kinderen niet lekker. Mijn brisket sandwich wel en Frank zijn double steak cheddar sandwich kan ermee door. We gaan weer naar het motel en om 21 uur plaatselijke tijd vallen we allemaal in slaap.